FORMA WSPÓŁPRACY |
TEMATY, CELE SZCZEGÓŁOWE |
UWAGI, TERMINY |
Nawiązanie współpracy między nauczycielkami. |
Analiza i akceptacja planu współpracy przez obie strony. Sprecyzowanie przybliżonych terminów spotkań. |
wrzesień |
Pierwsza wizyta w szkole. |
Zapoznanie z nauczycielką i dziećmi klasy 1. Zwiedzanie budynku szkoły ze szczególnym uwzględnieniem pomieszczeń przydatnych w pierwszych dniach nauki szkolnej( łazienki, szatnia, wyjście na boisko, itp.). Wspólne zabawy na boisku celem bliższego zapoznania się dzieci. Wręczenie pierwszakom własnoręcznie wykonanych zakładek do książek. |
październik |
Wspólna lekcja na temat naszego miasta. |
Wprowadzenie poprzez wcześniejsze spacery po mieście, celem poznania najbardziej charakterystycznych obiektów, budynków, instytucji, bezpiecznych przejść przez ulicę, itp. Udział przedszkolaków w niektórych ogniwach lekcji – wzmocnienie motywacji do nauki szkolnej. Wykonanie pamiątkowych zdjęć i prac plastycznych. |
listopad |
Świąteczne warsztaty plastyczne w przedszkolu. |
Odczuwanie radości z przyjęcia gości przez naszą grupę, przygotowanie sali, materiałów do wykonania ozdób i dekoracji świątecznych. Wspólne śpiewanie kolęd, składanie życzeń. Cichy relaks połączony z czytaniem opowiadań o treści świątecznej. Wspomnienia dzieci uczęszczających wcześniej do naszego przedszkola. |
grudzień |
Zaproszenie nauczyciela klasy 1na zebranie w przedszkolu, podsumowujące pierwsze półrocze pracy z dziećmi. |
Kształtowanie właściwych postaw rodziców wobec problemu startu szkolnego ich dzieci. Oczekiwania nauczyciela wobec dziecka wstępującego do szkoły oraz rodzaje pomocy oczekiwanej od rodziców. Wymiana oczekiwań przez nauczycieli obu placówek ( dotyczących wymagań edukacyjnych i wychowawczych szkoły ). |
styczeń |
Udział przedszkolaków w klasowej dyskotece w okresie karnawału. |
Wystąpienie przedszkolaków w karnawałowych strojach. Obserwowanie przez dzieci sześcioletnie atrakcyjnych stron życia szkolnego celem zachęcania ich do bycia uczniem. Wzajemne częstowanie się dzieci przyniesionymi słodyczami i owocami. |
luty |
Poetyckie powitanie wiosny. |
Inscenizacja wierszy Jana Brzechwy przez dzieci przedszkolne. Mini konkurs wiedzy na temat wysłuchanych wierszy, motywujący słuchaczy do kulturalnego zachowania się w czasie występów kolegów. Odprowadzenie dzieci do szkoły w barwnym, wiosennym pochodzie. |
marzec |
Lekcja ekologiczna w miejscowej oczyszczalni ścieków. |
Uwrażliwienie dzieci na problemy ekologiczne w naszym mieście i najbliższej okolicy. Nabywanie nawyków proekologicznych. Kształcenie umiejętności zadawania pytań, zbierania informacji i zapisywania ich. |
kwiecień |
Wspólna lekcja dla mamy. |
Lekcja z wybranych obszarów edukacyjnych z udziałem delegacji mam z obu oddziałów. Zacieśnianie więzi rodzinnych i koleżeńskich. Przygotowanie serduszkowych kwiatów, Wręczenie obecnym gościom, złożenie życzeń z piosenką. Pamiątkowa fotografia. |
maj |
Zabawy i gry sportowe z okazji Dnia Dziecka. |
Konkurencje sportowe i sprawnościowe. Odczuwanie radości z czasu spędzanego razem przez cały rok. Rozmowy na temat wakacyjnych planów. Wręczenie pierwszakom kroniki naszych spotkań. Podziękowanie dzieciom i pani. |
czerwiec |
|
|
|
|